Basa Indonésia: Béda antarrépisi

Konten dihapus Konten ditambahkan
tatabasa
Baris ka-22:
==Sajarah==
Basa Indonesia dikembangkeun tina salasahiji dialék [[basa Malayu]], hiji basa [[Austronésia]] (atawa [[Malayu-Polinésia]]) nu digunakeun minangka ''lingua franca'' di kapuloan Indonésia salila mangabad-abad.
 
<!--
===Basa dagang===
Penyebutan pertama istilah "Bahasa Melayu" terjadi pada era [[683]]-[[686 M]]. Ini dapat dilihat di [[Museum Jakarta]] pada terjemahan [[inskripsi]] yang ditemukan di [[Palembang]] dan [[Bangka]].
 
PenyebutanIstilah pertama istilah"Basa Malayu"Bahasa Melayu"mimiti terjadikajadian padadina eraéra [[683]]-[[686 M]]. IniIeu dapatbisa dilihatditempo di [[MuseumMusieum Jakarta]] padadina terjemahantarjamahan [[inskripsi]] yanganu ditemukankapanggih di [[Palembang]] dansarta [[Bangka]].
Inskripsi ini ditulis dengan [[huruf Sansekerta]] atas perintah [[Raja Sriwijaya]] yang [[kerajaan]] maritimnya berkembang luas. Pada masa itu di daerah perdagangan [[Selat Malaka]], yang menjadi pintu antara [[Tiongkok]] dan [[India]], sudah terbentuk sebuah [[bahasa]] yang mirip [[Bahasa Melayu]].
 
Inskripsi iniieu ditulis denganku [[hurufaksara Sansekerta]] atasku perintahalatan paréntah [[Raja Sriwijaya]] yanganu [[kerajaankarajaan]] maritimnyamaritimna berkembang luasngalegaan. PadaDina masamangsa ituharita di daerahwewengkon perdagangandagang [[Selat Malaka]], yanganu menjadijadi pintupanto antara [[Tiongkok]] dansarta [[India]], sudahgeus terbentukkabentuk sebuahhiji [[bahasabasa]] yanganu miripjiga [[BahasaBasa MelayuMalayu]].
Kebanyakan perbendaharaan bahasa Melayu ini berhubungan dengan perdagangan dan [[tata bahasa]]nya mirip dengan “Melayu Pasar”. Dari sinilah kemudian Bahasa Melayu di[[standardisasi]]kan.
 
Lolobana perbendaharaan basa Malayu ieu nyambung alatan ayana jalur dagang sarta [[tata basa]]nya jiga kalawan “Malayu Pasar”. Ti dieu téa saterusna Basa Malayu dibakukeun.
===Malayu klasik===
 
===Malayu klasikKlasik===
Dari era [[Melayu Kuno]] muncullah era [[Melayu Klasik]].Dokumentasi yang ada tidak dapat menjelaskan dengan rinci hubungan antara keduanya. Namun yang pasti [[bahasa Melayu]] kuno berasal dari [[kebudayaan]] [[Buddha]] dan [[Melayu klasik]] dan akhirnya menjadi bahasa yang digunakan dalam [[kebudayaan Islam]].
 
Ti era [[Malayu Kuna]] muncullah era [[Malayu Klasik]]. Dokuméntasi anu aya teu bisa ngajelaskeun kalawan rinci hubungan antara duanana. Tapi anu pasti [[basa Malayu]] kuna asalna tina [[kabudayaan]] [[Buddha]] sarta [[Malayu klasik]] anu ahirna jadi basa anu dipaké dina [[kabudayaan Islam]].
Seiring dengan berkembangnya [[agama]] [[Islam]] dimulai dari [[Aceh]] pada [[abad ke-14]], bahasa Melayu klasik lebih berkembang dan mendominasi sampai pada tahap di mana ekspresi “Masuk Melayu” berarti masuk agama [[Islam]].
 
SeiringSaprak dengan berkembangnyangembangna [[agama]] [[Islam]] dimulaidimimitian dariti [[AcehAcéh]] padadina [[abad ke-14]], bahasabasa MelayuMalayu klasik lebihleuwih ngembang berkembangsarta dandominan mendominasinepi sampaika padadina tahap di mana ekspresi “Masuk“Asup Melayu” berartihartina masukasup agama [[Islam]].
 
===Basa Indonésia===
 
Basa MelayuMalayu di IndonesiaIndonésia kemudiansaterusna digunakandipaké sebagaiminangka ''[[lingua franca]]'' namuntapi padadina waktu ituéta belumtacan banyakloba yanganu menggunakannyamakéna sebagaisalaku bahasabasa ibuindung. BiasanyaBiasana masih digunakandipaké bahasabasa daerahwewengkon (yanganu jumlahnyajumlahna bisa sampainepi sebanyakka saloba 360).
 
AwalMimiti penciptaandiciptakeunana BahasaBasa IndonesiaIndonésia sebagaiminangka jatiajén diri bangsa bermuladimimitian dariti [[Sumpah PemudaPamuda]] ([[28 Oktober]] [[1928]]). Di sanaditu, padadina KongresKongrés Nasional keduakadua di Jakarta, dicanangkanlahdiémbarkeun penggunaanpamakéan BahasaBasa IndonesiaIndonésia sebagaiminangka bahasabasa untukpikeun negaranagara IndonesiaIndonésia pascakemerdekaanpasca kamerdikaan. [[Soekarno]] tidakteu memilihmilih bahasanyabasana sendirisorangan, [[bahasabasa Jawa|Jawa]] (yanganu sebenarnyasabenerna jugaogé bahasabasa mayoritas padadina saatwaktu ituéta) namuntapi memilihmilih BahasaBasa IndonesiaIndonésia yanganu diadumasar dasarkanti dariBasa BahasaMalayu Melayuanu yang dituturkandiomongkeun di [[Riau]]. DenganKalawan memilihmilih BahasaBasa MelayuMalayu, para pejuangpajoang kemerdekaankamerdikaan bersatungahiji lagideui sepertikawas padadina masa Islam berkembangngembang di Indonesia namunIndonésia kalitapi iniharita dengankalawan tujuan persatuan dansarta kebangsaankabangsaan.
 
BahasaBasa IndonesiaIndonésia yanganu sudahgeus dipilih iniieu kemudiansaterusna distandardisasi lagideui denganku maké tata bahasabasa, dansarta kamus standar jugaogé diciptakandiciptakeun. Hal iniieu sudahgeus dilakukandipigawé padadina zamanjaman [[PenjajahanPangjajahan Jepang]].-->
{{tarjamahkeun|Indonesia}}
 
==Nyampurnakeun éjahan==
Awalna Basa Indonésia ditulis maké aksara Latén-Romawi nurutan éjahan [[Walanda]], nepi ka taun [[1972]] nalika ''[[Ejaan Yang Disempurnakan]] (EYD)'' diwanohkeun. Migunakeun EYD, éjahan dua basa nu sarungkun, nyaéta Basa Indonésia jeung Basa Malaysia, beuki distandarkeun.