Konten dihapus Konten ditambahkan
SU42Rita (obrolan | kontribusi)
Tidak ada ringkasan suntingan
SU42Rita (obrolan | kontribusi)
Tidak ada ringkasan suntingan
Baris ka-7:
Tina segi sajarah koran atawa bisa disebut ogé surat kabar mimiti dijieunna ku urang-urang kabangsawanan Inggris anu ngaranna [[Benjamin Harris]] dina [[taun 1690]] di [[Amerika Serikat]]<ref name="sumber2"></ref>. Surat Kabar éta dingaranana ''Public Occurances Both Foreign and Domestick''. Tapi surat kabar éta dieureunkeun jeung teu meunang aya di masarakat kusabab teu boga izin terbit<ref name="sumber2"></ref>.Harita mimiti karasa aya kahariwangan yén mesin-mesin citak anu dipaké bakal nerbitkeun warta-warta anu bisa ngiserkeun kakawasaan pihak kolonial jeung pajabat agama<ref name="sumber2"></ref>.Sabada nagara [[Amerika Serikat]] aya, nalika éta ogé aya surat kabar<ref name="sumber2"></ref>. Tapi kusabab aya [[interfensi]] [[pulitik]] mangka surat kabar némbongkeun warta sacara [[subjéktif]] lain sacara [[objéktif]]<ref name="sumber2"></ref>.[[Washington]] jeung [[Jefferson]] anu nyekel kakawasaan harita maké surat kabar salaku alat pikeun ngéléhkeun nu séjén<ref name="sumber2"></ref>.
 
KondisiKaayaan semacamkieu iningabalukarkeun membuatrahayat rakyarménta menginginkanamandemén amandemen yanganu menjaminngajamin kebenaranbebeneran beritawarta dalamdina surat kabar<ref name="sumber2"></ref>. Pada awalnyaMimitina amandemen iniieu tidakteu dapatbisa bekerjadipigawé dengansacara efektif sampainepi terbitnyaka ‘Themedalna Herald’''The Herald'' olehku [[James Gordon Bennet]]<ref name="sumber2"></ref>. The Herald membuat nyieun isu politikpulitik di bagianbagéan hareup depanjeung dansésana sisanyaeusina berisitéh isu bisnis, kehidupankahirupan sosial danjeung sebagainyasajabana<ref name="sumber2"></ref>. SetelahSabada The Herald muculahmedal aya ogé New York Tribune yang dianu dominasididominasi olehku pembacapamaca dariti kalangan petanipatani<ref name="sumber2"></ref>.
Pada masa Lincoln muculah New York Times yang menambah ramai pangsa pasar surat kabar tersebut. Setelah perang saudara di Amerika Serikat munculahSabada kitu aya deui ''Pulitzer'' denganjeung ''New York World''<ref name="sumber2"></ref>. ''Pulitzer'' adalahnya penerbitéta pertamapamedal yangmunggaran menerbitkananu medalkeun surat kabar mingguan<ref name="sumber2"></ref>. SepeninggalSabada ''Pulitzer'', ''New York World'' mencapaingahontal kesuksesaannyakasuksésan yanganu terbesarpangluhurna dengannu terkenalnyadipikawanoh ia denganku sebutan ‘wartawannya''wartawannya surat kabar’kabar''<ref name="sumber2"></ref>. New York World saatkiwari ini memegangngawengku dua buah majalah terkenalanu dangeus laris,kakoncara jeung dipikaresep nya éta ''Good Housekeeping'' danjeung ''Cosmopolitan''.
 
Kaayaan surat kabar di Indonesia ogé sarua jeung surat kabar di [[Amerika Serikat]] jeung sabudeureunana<ref name="sumber2"></ref>. Dina sajarahna surat kabar atawa koran di Indonesia ngalaman ''pembredelan'' jang nyumponan kapentingan pulitik untuk atawa nu ngawasa mangsa harita<ref name="sumber2"></ref>. Hal ieu karasa pisan dina mangsa orde baru<ref name="sumber2"></ref>.Numutkeun sajarah surat kabar jeung koran, surat kabar jeung koran di Indonesia mimitina mangrupa hasil pamikiran pamaréntahan [[Walanda]]<ref name="sumber2"></ref>. Harita loba surat kabar kayaning [[Bintang Timur]], [[Bintang Barat]], [[Java Bode]] jeung sajabana<ref name="sumber2"></ref>.
Pada masa Lincoln muculah New York Times yang menambah ramai pangsa pasar surat kabar tersebut. Setelah perang saudara di Amerika Serikat munculah Pulitzer dengan New York World. Pulitzer adalah penerbit pertama yang menerbitkan surat kabar mingguan. Sepeninggal Pulitzer, New York World mencapai kesuksesaannya yang terbesar dengan terkenalnya ia dengan sebutan ‘wartawannya surat kabar’. New York World saat ini memegang dua buah majalah terkenal dan laris, Good Housekeeping dan Cosmopolitan.
 
Nalika zaman penjajahan [[Jepang]], surat kabar nu tadi disebutkeun teu meunang medal deui diganti ku [[Suara Asia]], [[Sinar Matahari]], [[Asia Raja]] jeung [[Tjahaja]]<ref name="sumber2"></ref>.Sabada kamerdikaan, fungsi jeung peran surat kabar digantikeun ku [[Radio Republik Indonesia]]<ref name="sumber2"></ref>.Nalika mangsa kamerdikaan nepi ka runtagna [[orde lama]] surat kabar aya dina kakawasaan pamaréntah<ref name="sumber2"></ref>.Reformasi nalika mangsa [[B.J Habiebie]] muka kabébasan pers di indonesia anu diatur dina [[Undang-Undang Penyiaran]] jeung [[Kode Etik Jurnalistik]] anu diatur ke [[Dewan Pers]]<ref name="sumber2"></ref>.
Kondisi persurat kabaran di Indonesia juga mengalami pergolakan yang sama dengan persuratkabaran di Amerika Serikat dan sekitarnya. Dalam sejarahnya surat kabar dan koran di Indonesia juga mengalami pembredelan untuk melindungi kepentingan politik atau penguasa tertentu. Hal ini sangat dirasakan dalam masa orde baru. Menurut sejarah surat kabar dan koran, surat kabar dan koran di Indonesia di cetuskan oleh Pemerintahan Belanda. Pada saat itu muncul banyak surat kabar seperti Bintang Timur, Bintang Barat, Java Bode dan sebagainya.
 
Pada masa penjajahan Jepang surat-surat kabar tersebut di larang dan digantikan dengan Suara Asia, Sinar Matahari, Suara Asia, Asia Raja dan Tjahaja. Setelah masa kemerdekaan peran-peran surat kabar mulai di gantikan dengan Radio Republik Indonesia. Pada massa kemerdekaan sampai dengan jatuhnya Orde lama, surat kabar berada di dalam kendali penguasa dan pemerintah. Reformasi pada tampuk pimpinan B.J Habibie membuka kebebasan pers bagi Indonesia yang di atur dalam Undang-Undang Penyiaran dan Kode Etik Jurnalistik yang di keluarkan oleh Dewan Pers. Demikianlah sejarah surat kabar dan koran di Indonesia.
 
==Referensi==