Sahadat, atawa panyaksén kaislaman
Artikel ieu salasahiji tina séri
Islam
Istilah-istilah Islam
Rukun Islam
Sahadat
SolatSaum
ZakatHaji
Kota Penting
MekahMadinah
YerusalemKufah
Kajadian
HijrahKalénder IslamIdul Fitri
Idul AdhaMaulid
Wangunan
MasjidMunara
MihrobKa'bah
Arsitéktur Islam
Rujukan Ajaran
Qur'anHaditsSunnah
FiqihFatwaSyari'ah
Madhab
Hanafi, Hambali, Maliki, Syafi'i

Laélatulqodar atawa Lailat Al-Qadar (basa Arab: لَيْلَةِ الْقَدْرِ, malem tinetepan) nyaéta hiji malem penting anu lumangsungna ukur di bulan Romadon hungkul. Dina Al Qur'an digambarkeun mianangka malem nu leuwih hadé batan sarébu bulan. Pedaran ngeunaan kaistiméwaan ieu malem bisa kapanggih dina surat Al-Qodar, surat ka-97 dina Al Qur'an.

Étimologi édit

Mungguh Quraish Shihab, kecap Qodar (قﺩﺭ) luyu jeung pamakéanna dina ayat-ayat Al Qur'an bisa mibanda tilu harti nyaéta [1]:

  1. Panetepan jeung pangaturan sahingga Lailat Al-Qadar dipikapaham minangka malem panetepan Allah pikeun perjalanan hirup manusa. Pamakéan Qodar minangka katetepan bisa kapanggih dina surat Ad-Dukhan ayat 3-5 : Saéstuna Kami nurunkeunana (Al-Quran) dina hiji malem, jeung saéstuna Kami nu méré pépéling. Dina éta malem téh dijelaskeun sakumna urusan nu pinuh hikmah, nyaéta urusan nu gedé di sisi Kami
  2. Kamulyaan. Éta malem téh mangrupa malem anu mulya nu taya babandinganana. Lantaran dipilih minangka malem turunna Al-Quran. Pamakéan Qodar nu nujul kana kamulyaan bisa kapanggih dina surat Al-An'am (6): 91 nu nyaritakeun ngeunaan kaum musyrik: Éta maranéhna téh teu ngamulyakeun Allah kalawan kamulyaan nu sakuduna, nalika maranéhna nyebut yén Allah téh teu nurunkeun hal nanaon ka masarakat
  3. Heureut. Éta malem téh mangrupa malem nu heureut, lantaran loba malaikat anu turun ka marcapada, sapert nu ditegeskeun dina surat Al-Qadr. Pamakéan Qodar pikeun ngagambarkeun kaheureut bisa kapanggih dina surat Ar-Ra'd ayat 26: Allah ngalegakeun rizki nu dipikarep sarta ngaheureutkeun (pikeun nu dipikarep-Na)

Laélatulqodar bisa ogé dihartikeun minangka malem pamaparinan kautamaan nu dijangjikeun ku Gusti Allah ka umat islam nu baris meunang bagéan ti ieu palimpahan kautamaan téh. Ieu kautamaan téh dumasar kana ajén Laélatulqodar minangka malem nu leuwih hadé batan sarébu bulan.

Kamonésan édit

Dalam apa yang dilakukan séorang muslim saat mendapatkan dirinya bertemu dengan Malam Lailatul Qadar?. Rasulullah mengajarkan untuk membaca doa berikut:

Allahumma innaka afuwwun karim tuhibbul afwa fa'fu anni", yang artinya: "Ya Allah Engkau Yang Maha Pengampun Lagi Maha Pemurah, Engkau senang mengampuni hamba-hambaMu karena itu ampunilah dosa-dosaku". Al Qur'an, tepatnya Surat Al Qadar malam ini dikatakan memiliki nilai lebih baik dari seribu, bulan .Citakan:Quran-usc Pada malam ini juga dikisahkan Al Qur'an diturunkan, seperti dikisahkan pada surat Ad Dukhan ayat 3-6. Citakan:Quran-usc

Waktu édit

Terdapat pendapat yang mengatakan bahwa terjadinya malam Lailatulkadar itu pada 10 malam terakhir bulan Ramadan, hal ini berdasarkan hadits dari Aisyah yang mengatakan : " Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam beri'tikaf di sepuluh hari terakhir bulan Ramadan dan dia bersabda, yang artinya: "Carilah malam Lailatulkadar di (malam ganjil) pada 10 hari terakhir bulan Romadhon" " (HR: Bukhari 4/225 dan Muslim 1169). Sudah menjadi pengetahuan umum bahwa Lailatulkadar kemungkinan akan "diwujudkan" oleh Allah pada malam ganjil, tetapi mengingat umat islam memulai awal puasa pada hari atau tanggal yang berbeda, maka umat islam yang menghendaki untuk mendapatkan keutamaan Lailatulkadar dapat "mencarinya" setiap malam. Agar kita yang menghendaki "mendapatkan" Lailatulkadar, maka berbuka puasalah "sekadarnya" saja agar badan tidak "menjadi berat" dan malas serta menjadi sebab ngantuk dan mudah tertidur, sehingga yang kita inginkan untuk mendapatkan Lailatulkadar tidak membuahkan hasil.

Lihat pula édit

Referensi édit

Citakan:Muslimholidays


Citakan:Islam-stub